top of page

לא צריך ללמוד צורפות כדי להכין תכשיט מכסף!


שלא תבינו אותי נכון.

אני למדתי צורפות במשך שנתיים במסגרת התואר בעיצוב גרפי בשנקר. הנאה אמיתית. לצייר סקיצה ידנית ואח״כ לעצב אותה במתכת לגימור של תכשיט שאני במו ידי יצרתי.

אבל לא כולם רוצים ללמוד צורפות. ולא כולם יכולים...אבל עם חימר הכסף silver clay - כל מי שיש לה קצת, אבל ממש קצת כשרון (כי באמת לא צריך יותר מזה) יכול לעצב לעצב לעצמה תכשיט (תליון, עגילים או טבעת) מ 99.9% כסף טהור.

חימר שהופך לכסף טהור.

הייתכן?

חימר הכסף או בשמו הלועזי סילבר קליי (silver clay) הינו חומרי ייחודי שפותח ביפן. זוהי אבקת כסף טהור (99.9%) המאוגדת בחומרים אורגניים לא רעילים, בעלי תכונות חימר לפיסול.

החימר ניתן ללישה, פיסול, פיצור, קידוח, עיצוב וקישוט עם אבני חן ופנינים או לתיקון תכשיטים ומודלים מוכנים. החימר הוא נעים למגע וקל לעיצוב (הוא רך כמו פלסטלינה), ניתן ליצור עימו באמצעות הטבעה/טקסטורה בתבנית סיליקון, או בצורה חופשית.

החימר קיים בדרגות קושי שונות המכתיבות את תהליך יצירת תכשיטי כסף; קשיות החומר תקבע באיזו מידה ניתן לגלגל, לרדד או להטביע תכשיטי כסף בתבניות סיליקון שונות. כלי הכיור בהם משתמשים דומים לכלי כיור לחימר (קרמיקה) או חימר פולימרי (פלסטיק). ניתן להשתמש בכלי כיור ממתכת (לא אלומיניום).

לאחר ייבוש מוחלט באוויר או בעזרת מייבש שיער יש לשייף את התכשיט היבש באמצעות נייר ליטוש או מקל שיוף לצפרניים בעדינות רבה כי הוא עדיין שביר ופריך. ואח״כ יש לשרוף את התכשיט שעיצבתם באמצעות ברנר או על כירת הגז הביתי (למעצבי חימר כסף מקצועניים יש תנור (kiln) מיוחד לשריפת חימר כסף. קיימים סוגי חימרי מתכת נוספים כגון חימר נחושת וזהב אותם ניתן לשרוף באמצעות תנור בלבד.

לאחר השריפה מתקבל תכשיט המכוסה באבקה לבנה אותה יש להסיר באמצעים שונים (מברשת מתכת, מכונת ליטוש ועוד).

התכשיט המתקבל עשוי מ 99.9% כסף טהור.

סוגי חימר כסף:

חימר הכסף מגיע כחימר רך הניתן ללישה, כחומר נוזלי המגיע בתוך מזרק המאפשר עיצוב של חוטים ודוגמאות עדינות, כמשחה המאפשרת עיצוב והעתקה של דוגמאות וטקסטורות עדינות וכחומר המדמה נייר המאפשר עיצוב של תכשיטים בצורת קיפולי נייר או טכניקות קיפול אחרות.

נשמע לך מעניין?

בואי להתנסות בחימר הכסף אצלי בסטודיו שבהוד השרון. בסדנה נלמד‭ ‬יחד בשני‭ ‬מפגשים‭ ‬חויתיים‭ ‬כיצד‭ ‬לעבוד עם החימר, מהן תכונותיו, כלים בהם צריכים להשתמש בעבודה עימו, איפה אפשר לקנות וכמובן נעצב תכשיט מ-15 גר׳ חימר, נשרוף ונלטש אותו לגימור מושלם!

שני מפגשים הם בני שעתיים כל אחד (סה״כ 4 שעות לכל הסדנה), כוללים את כל החומרים, קפה וכיבוד קל. עלות: 360 ₪.

מפגש ראשון:11.11.16 בשעה 09:30-11:30

מפגש שני: 18ץ11ץ16 בשעה 09:30-11:30

לפרטים: שני 052-5393392 shani.tabularasa@gmail.com

www.tabula-rasa.co.il

* התמונות לקוחות מהאינטרנט. הזכיויות של התמונות שמורות ליוצרים בלבד.

קישורים:

http://www.art-clay.co.il

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page