top of page

החוט שזוכר (Memory wire)/קצת על צמידי קפיץ

Memory wire, חוט דק מפלדת אל חלד בצורת סליל (קפיץ), הוא אחד מחוטי השזירה הקלים ביותר לשימוש. ייחודו הוא בשמירת הצורה אליו הוא יועד לשימוש (ומכך מגיע שמו – חוט זכרון). החוט למעשה מחזיק את צורתו ואינו משנה אותה ללא התערבות פיזית. ניתן לכופף אותו באמצעות פלייר אך ניתן לחתוך אותו רק בקאטר ייעודי לחוטי זכרון, אחרת תמצאו את עצמכם רוכשים קאטר חדש…

חוטי הזכרון מגיעים במספר קטרים, בגודל עבור טבעות, צמידים, שרשראות וב-3 גוונים – כסף, פליז וזהב. מאחר והחוט יחסית דק, ניתן להשחיל מגוון רחב של חרוזים, וליצור בזמן קצר ובקלות רבה יחסית צמידים מרהיבים, טבעות ועוד.

ליצירת צמיד קפיץ, כדאי לבחור סוגים שונים של חרוזים בגדלים שונים לפי טעמכן האישי (אבני חן, חרוזי זכוכית, פנינים, חרוזי ונציה, סברובסקי ועוד ועוד). אפשר ליצור דוגמה מראש או להיות ספונטניים ולעצב לפי מה שבא. לא ניתן לדעת מראש מה כמות החרוזים כי זה משתנה לפי מספר הסלילים שיהיו בצמיד וגודל החרוזים שנבחרו. לאחר שבחרתן את החרוזים עליכן להחליט מה יהיה גודלו של הצמיד – ז״א לבחור את מספר הלולאות ולחתוך את החוט.

בשלב הראשון, יש ליצור לולאה קטנה בקצה אחד של החוט כדי לציור סגירה לצמיד. ניתן להשתמש בסיומות אלגנטיות או אף להחבר תליון קטן.

השחלת החרוזים כאמור היא לפי טעם אישי אך מומלץ ליצור אחידות והרמוניה בין גודל החרוזים, ז״א לא לשים חרוז מאד גדול ליד חרוז מאד קטן. כדי לסיים את הצמיד יש ליצור שוב לולאה קטנה או להשתמש בחרוז סיום (חרוז מעיכה או עם דבק).

להסברים מפורטים הכנסו לקישורים:

נשמע מעניין?

בואי לסדנה הקרובה וצאי עם צמיד מרהיב. עלות:220ש״ח כולל כל החומרים.

להרשמה ולפרטים נוספים: http://www.tabula-rasa.co.il/blank-7 או 052-5393392 שני.

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page